måndag 19 november 2012

Beslutsångesten när den är som värst

Hej på er! 

Nu var det verkligen längesen jag kluddade av mig här inne må jag säga! Mycket har säkert hänt sen sist. 

Iaf så har vi det här med bröllops planer! Jaaaaa, i April smäller det. En blivande fru Bertilsson sitter minsann och skriver här. Många som skrivit att de vill följa planer osv ang bröllopet och gav mig tips att jag skulle börja skriva av mig i min blogg, kan vara smart! För det är RÄTT tjockt i skallen nu, ni vet " Den kläningen vill jag ha, eller? " " Förätten " eller buffe? Färg, musik.. Jaaa, jag blir knäpp! 

Min blivande man är ju bara sådär jätte gullig som han kan vara också, " Keny, blir den här fin? " Han svarar jaaa det blir jätte fint gumman och fortsätter se allmänt frånvarande ut :P Haha, stackarn.. Vi skulle verkligen behöva ha någon som bestämde åt oss helt enkelt, va simpelt att skulle vara och smidigt. 

Iaf i alla förvirrande tankar så har vi kommit fram till kyrka och (kanske) färgtemat på bröllopet.. Alltså vilken färg dekorationer, tärnklänningar m.m. kommer att gå i. När vi satt och valde färg ( läs jag valde färg, men en liten hint av Kennys tips) så tänkte vi (jag) att vi är ju inte vanliga människor, vi tycker om att sticka ut osv, så min tanke är att inte ha en vanlig färg. Den idéen var toppen tyckte jag, tills jag insåg att det inte är så lätt att få tag i denna färg så det stämmer med dekoration osv. 

Färgerna jag väljer emellan är turkos och lila och som alla vet finns både dessa färger i olika nyanser.. MEn jag slänger upp 2 kort som förklarar exakta färger. 

Denna turkosa

eller denna lila, (som på skon)

Tips tas GÄRNA emot! 


Brudklänning har jag inte kollar så mycket på ännu, vet på ett ungefär vad jag är ute efter men som sagt, så finns det några klänningar på en affär så det är igen idé att försöka bestämma sig i tanken, den låter jag vara öppen för förslag :) 


Sen har vi det här med håruppsättningar! Ja jävlarns jah.. Har sagt åt mina 2 tärnor Katarina & Sandra att de får bestämma själva och både kör på halvuppsatt som läget är nu, jag tänker något liknande till mig själv. Helt uppsatt blir det inte och inte på flickorna heller. ( Jackie & Nova ) 

Sen har vi ju en sak gemensamt jag och min älskling.... Musik...... Vi älskar musik! Elgitarr tänker vi också ;)
En maffig låt kommer att spelas på elgitarr i kyrkan efter det att vi är klara.. Kennys familj består av en hel hög duktiga musiker nämligen ;) 


Sen har vi ju det här med bjudningarna, vad svårt det är att veta vart man egentligen drar gränsen på hur mycket folk man bjuder, verkligen när man tänker på sin egen släkt. Jag menar jag umgås inte med hela min släkt. vi är utspridda över hela Sverige. Det jag tänker är att man vill klara sig ifrån griniga miner för att man inte fått en inbjudan. Som läget är nu, då både jag och Kenny dragit in på gäster rejält är vi allt som allt 73 st. 


Jaa, det här inlägget var säkert lika förvirrande för er som det var för mig.. 
Tack och hej så länge! 


Inga kommentarer: